Tuesday 25 July 2017

TAMBAT HATI

Kalau hampa nk main expo, nak main pasar malam, ni lahh orang yang hampa wajib jumpa..Tuan king Keydeen Ahmad, satu kelas yang betul2 cerita dunia nyata realiti perniagaan jalanan.

Bukan cerita buku, bukan cerita orang, tapi cerita titik peluh keringat dia sendri. Apa yg terkesan di hati Kak ayu & Abg Jaq adalah kami juga bermula dari jalanan.

Kita banyak hadapi masalah pasal pekerja yang silih berganti.. Kak Ayu dapat satu ilmu hebat iaitu ilmu tambat hati. Tak pernah terpikiaq hanya dengan ilmu tambat hati, kita dapat selesaikan atau kurangkan masalah pekerja dan cara kita nk pekerja kekal lama dengan kita.

Contohnyaa : sehari gaji dia Rm100.. Tapi masa kita interview dia kita habaq gaji dia rm80 ja.. Rm 20 kita simpan diam diam untuk dia. Sebulan duk ada rm520. Dengan duit ni kita boleh bg kat bini dia atau beli perkakas2 dapuq utk keluarga dia.. kalau dia xperlu semua tu..kita simpan pula utk bagi bonus dia bercuti dengan keluarga dia.

Bayangkan seorang boss ambil berat sampai tahap bg duit pada keluarga dia.. kita bukan saja tambat hati pekerja malah kita jugak tambat hati orang sekeliling dia.
Tapi syaratnya..kita kena amanah..kita kena bagi hak dia sebab kita dah niat di hati yang gaji dia rm100.

Banyak lagi tips2 yang Kak Ayu nk cerita tapi Kak Ayu bukan orang yg sesuai utk cerita semua kat hampa. Pi lah kelas sekolah jalanan dan hampa akan dapat ilmu yang luar biasa dari insan yang luar biasa.


Paling penting dalam kelas ni Kak Ayu terkejut kerana kami dapat networking dari satu syarikat yang hebat. Esok Kak Ayu akan cerita kalau ada yg nak tau laaa...kikiki..





No comments:

Post a Comment

MULUT MAU MANEIH, AYAT MAU POWER!

Semua tau kepakaran Kak Ayu dan Abang Jaq main tapak..  Tiap Raya ja mesti ambik tapak..tapi..  Abg jaq pun tak brapa brani nak ambik...